Miejskie Przedszkole nr 5

Miejskie Przedszkole nr 5 w Katowicach serdecznie zaprasza!!!!! Miejskie Przedszkole nr 5 w Katowicach serecznie zaprasza!!!!!

40-050 Katowice
ul. Gen. J. Zajączka 6

 

 

 

 

 

 

Witajcie dzieciaki :)

Na tej stronie znajdziecie propozycje zabaw utrwalających słownictwo,

które poznaliście na zajęciach języka angielskiego.

30.06.2020r.

Dzień dobry Dzieciaki :). To już nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami.

Dziś rozpoczniemy od podsumowania konkursu ogłoszonego w Dniu Dziecka.

 Z radością informuję, iż laureatem konkursu została Agatka z grupy "Smerfy" :)

Gratuluję Ci Agatko !!!!!!

Nagroda (bajki ze Sri Lanki ilustrowane pracami polskich dzieci) do odebrania u Dyrekcji przedszkola.

  A dziś z Maluchami utrwalimy sobie znajomość kolorów, a starsze dzieci zrobią sobie powtórkę

z całego roku ;). To co, zaczynamy?

 

Maluchy 3-4 lata

Temat lekcji: Colours - Kolory

Red- Czerwony
Yellow - Żółty
Green- Zielony
Blue – Niebieski

Posłuchajcie piosenki:
https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/

Możecie też pośpiewać razem z nami. Oto tekst:
Red, yellow, green, blue.
Red, yellow, green, blue.
Red.
Yellow.
Green.
Blue.
Red, yellow, green, blue.
Red, yellow, green, blue.
Red.
Yellow.
Green.
Blue.
Red is the color of an apple.
Yellow is the color of the sun.
Green is the color of a four leaf clover.
And blue is the color of the sky above.
Red, yellow, green, blue.
Red, yellow, green, blue.
Red.
Yellow.
Green.
Blue.
Red, yellow, green, blue.
Red, yellow, green, blue.
Red.
Yellow.
Green.
Blue.

Jeśli chcecie utrwalić sobie znajomość kolorów obejrzyjcie film: What colour is it ?
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-colors/
Zerknijcie też na karty pracy

(karta pracy do pobrania)

a jeśli chcecie, możecie pokolorować ilustracje

(karta pracy1)    (karta pracy2)

 

Dzieci starsze 5-6 lat

Gotowi do powtórki? ;) Klikajcie na linki i utrwalajcie sobie poznany materiał.

NUMBERS 1 - 20 (LICZBY )
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-to-count-from-1-to-20/
COLOURS 1 (KOLORY 1)
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-colors/
COLOURS 2 ( KOLORY 2)
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/colors-green-purple-orange/
SHAPES 1 (KSZTAŁTY 1)
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-shapes/
SHAPES #2 (KSZTAŁTY 2)
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-shapes-2/
ACTION WORDS - CZASOWNIKI RUCHU
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/action-words/
THE ALPHABET
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/the-alphabet/
https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-the-abcs-with-milo/ 

 

Możesz też pokolorować kolorowankę (plik do pobrania)

lub skorzystać z kart pracy (karta pracy 1 do pobrania)

                                          (karta pracy 1 do pobrania)

                                          (karta pracy 1 do pobrania)

Na koniec Taniec na wakacje. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

Miłych wakacji! Do zobaczenia wkrótce! Twój nauczyciel angielskiego, SURI
https://www.youtube.com/watch?v=3QvBpDLgAWg
 

A jeśli masz ochotę posłuchaj Over in the meadow ( Irish melody) "Na łące"
https://www.youtube.com/watch?v=C6ljGXMMB-g
 

Summer Holiday Dance. Let's sing and dance. Happy holidays! See you soon!

                                                                                        Your English teacher, SURI

23.06.2020r.

Witajcie Przedszkolaki :) Czy jesteście gotowi na spotkanie z Panem Suri.

Ostatnio bawiliśmy się literkami i poznaliśmy ich kilka, dziś poznamy kolejne.

Do zabawy zaproszą Was H, I, J, K, L :)

Oczywiście zaczynamy od przypomnienia sobie piosenki...

https://supersimple.com/song/alphabet-song/

        

1. THE H SONG (UPPERCASE) HAT -Kapelusz , HOT -Gorąco
https://supersimple.com/phonics-fun/the-h-song-uppercase/


2. THE I SONG (UPPERCASE) IGUANA -Legwan
https://supersimple.com/phonics-fun/the-i-song-uppercase/

3. THE J SONG (UPPERCASE) JUMP- Skakać, JELLYFISH- Meduza
https://supersimple.com/phonics-fun/the-j-song-uppercase/


4. THE K SONG (UPPERCASE) KANGAROO- Kangur, KEY- Klucz
https://supersimple.com/phonics-fun/the-k-song-uppercase/

5. THE L SONG (UPPERCASE) LION - Lew, LEMON -Cytryna
https://supersimple.com/phonics-fun/the-l-song-uppercase/
 

Jakie jeszcze słowa rozpoczynające się od tych liter znacie?

TURN AND LEARN ABCs (GAME)

LETTER H:Hippo- Hipopotam, Horse- Koń

https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-h/

 

LETTER I: Igloo- Igloo, Ink – Atrament

https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-i/

 

LETTER J: Jump rope - Skakanka, Jellyfish- Meduza, Juggler -Żongler

https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-j/

 

LETTER K: Kite – Latawiec, King- Król, Koala -Koala

https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-k/

 

Letter L: Lion -Lew, Ladybird ( Ladybug ) Biedronka, Lobster -Homar

https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-l/

 

Jeśli chcecie utrwalić sobie poznane dziś literki, pokolorujcie przygotowane dla Was kolorowanki

Literka H

Literka I

Literka J

Literka K

Literka L

16.06.2020r.

Witajcie Przedszkolaki :) Dziś wtorek, zatem czas na spotkanie z Panem Suri.

Ostatnio bawiliśmy się literkami i poznaliśmy ich kilka, dziś poznamy kolejne.

Do zabawy zaproszą Was E, F i G :)

Zacznijmy od piosenki. Posłuchajcie jej kilkukrotnie.

https://supersimple.com/song/alphabet-song/
Tekst :
A, B, C, D, E, F, G
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V
W, X, Y, Z
Now I know my ABCs.
Next time won’t you sing with me?
A, B, C, D, E, F, G
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V
W, X, Y, and Z
Now I know my ABCs.
Next time won’t you sing with me?
No ale dziś mieliśmy poznać trzech naszych bohaterów: literkę E,F i G.

Posłuchajcie po kolei wszystkich piosenek fonicznych i zastanówcie się, jakie angielskie słowa

rozpoczynające się od tych  liter znacie.
PHONIC SONGS ( piosenki foniczne ):


1. THE E SONG (UPPERCASE) ELEPHANT ( słoń)
https://supersimple.com/phonics-fun/the-e-song-uppercase/


 

2. THE F SONG (UPPERCASE) FISH (ryba) FLOWER ( kwiat)
https://supersimple.com/phonics-fun/the-f-song-uppercase/



3. THE G SONG ( UPPERCASE) GRAPES (winogrona) , GORILLA (goryl)

https://supersimple.com/phonics-fun/the-g-song-uppercase/

Jakie jeszcze słowa rozpoczynające się od tych liter znacie?

TURN AND LEARN ABCs (GAME)
LETER E :Elephant, Egg
https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-e/

LETTER F: Frog, Fly, Farmer
https://supersimple.com/turn-and-learn/turn-learn-learn-letter-f/

LETTER G: Gorilla, Ghost, Goldfish
https://www.youtube.com/watch?v=OxF-aEqNpLU&feature=emb_rel_end

 

Jeśli chcecie utrwalić sobie poznane dziś literki zerknijcie na kartę pracy

(karta pracy do pobrania)

A dla dzieci starszych mamy kolorowanki i arkusze pracy:

Literka E

Literka F

ZADANIE: ARKUSZ ROBOCZY F
• Pokoloruj literę F
• Zakreśl słowa zaczynające się na F
• Zakreśl F

Literka G

Do zobaczenia za tydzień :) :)
 

09.06.2020r.

Dzień dobry :). Przed nami kolejny wtorek i kolejna porcja zabawy.

Dziś pobawimy się literkami. Chcecie je poznać?

Zapraszam zatem na film...

https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/the-alphabet/

posłuchajcie też piosenki.

https://supersimple.com/phonics-fun/the-super-simple-alphabet-song-uppercase/

 

Dziś przedstawię Wam trzy pierwsze literki alfabetu: A, i B.

Czy znacie słowo zaczynające się na A?

Na A zaczynają się:

Apple - jabłko
Alligator - aligator ;)

Posłuchajcie piosenki o tej właśnie literce

https://supersimple.com/phonics-fun/the-a-song-uppercase/

 

A jakie słowa zaczynają się na B?

Na B zaczynają się:

Ball  - piłka
Bus - autobus

Posłuchajcie piosenki o literce B.
https://supersimple.com/phonics-fun/the-b-song-uppercase/

Jeśli chcecie utrwalić sobie poznane literki zerknijcie na kartę pracy

(karta pracy do pobrania)

a potem pokolorujcie przygotowane dla Was ilustracje.

(kolorowanka literka A)     (kolorowanka literka B)

Do zobaczenia za tydzień :) Pan Suri
 

 

02.06.2020r.

Dzień dobry :) Dziś wtorek, czas zatem na kolejne spotkanie z Waszym Panem od angielskiego.

Co dla Was przygotowałem na dziś?

Kolejną zabawę z kształtami...

ale najpierw ogłaszam wielki konkurs z nagrodami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(regulamin konkursu)

 

3-4 latki

Temat zajęcia: Shapes (kształty) 2.

Na dobry początek proponuję Wam film, dowiecie się z niego jakie kształty dziś poznacie :)

https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-shapes/

Tak, dziś poznacie trójkąt, prostokąt, owal i gwiadkę.

SŁOWNICTWO:
Triangle - trójkąt
Rectangle- prostokąt
Oval- owal
Star -gwiazda

 

Posłuchajcie piosenki:

https://supersimple.com/song/shape-song-2/
TEKST PIOSENKI:
Okay, everybody.
We’re going to make some shapes.
Show me your hands.
Let’s start with a triangle! A triangle.
Can you make a triangle? A triangle.
Can you make a triangle? A triangle.
Can you find a triangle? A triangle.
Can you find a triangle?
Can you find a triangle?
Ready…GO!
Now, let’s make a rectangle! A rectangle.
Can you make a rectangle? A rectangle.
Can you make a rectangle? A rectangle.
Can you find a rectangle? A rectangle.
Can you find a rectangle?
Can you find a rectangle?
Ready…GO!
How about an oval? An oval.
Can you make an oval? An oval.
Can you make an oval? An oval.
Can you find an oval? An oval.
Can you find an oval?
Can you find an oval?
Ready…GO!
Now, let’s make a star! A star.
Can you make a star? A star.
Can you make a star? A star.
Can you find a star? A star.
Can you find a star?
Can you find a star?
Ready…GO!
A triangle, a rectangle, an oval, and a star.
A triangle, a rectangle, an oval, and a star.
A triangle, a rectangle, an oval, and a star…

 

Popatrzcie na zamieszczone pod linkiem karty pracy. Przypomnijcie sobie jak nazywają się

poznane dziś kształty (link do kart pracy)

a potem...

draw lines to match the shapes (narysuj linie, aby dopasować do siebie przedmioty i kształty)

(link do kart pracy)

 

5-6latki

Temat zajęcia: Shapes (kształty) 2.

Na dobry początek proponuję Wam film, dowiecie się z niego jakie kształty dziś poznacie :)

https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-shapes/

Tak, dziś poznacie trójkąt, prostokąt, owal i gwiadkę.

SŁOWNICTWO:
Triangle - trójkąt
Rectangle- prostokąt
Oval- owal
Star -gwiazda

 

Posłuchajcie piosenki:

https://supersimple.com/song/shape-song-2/
TEKST PIOSENKI:
Okay, everybody.
We’re going to make some shapes.
Show me your hands.
Let’s start with a triangle! A triangle.
Can you make a triangle? A triangle.
Can you make a triangle? A triangle.
Can you find a triangle? A triangle.
Can you find a triangle?
Can you find a triangle?
Ready…GO!
Now, let’s make a rectangle! A rectangle.
Can you make a rectangle? A rectangle.
Can you make a rectangle? A rectangle.
Can you find a rectangle? A rectangle.
Can you find a rectangle?
Can you find a rectangle?
Ready…GO!
How about an oval? An oval.
Can you make an oval? An oval.
Can you make an oval? An oval.
Can you find an oval? An oval.
Can you find an oval?
Can you find an oval?
Ready…GO!
Now, let’s make a star! A star.
Can you make a star? A star.
Can you make a star? A star.
Can you find a star? A star.
Can you find a star?
Can you find a star?
Ready…GO!
A triangle, a rectangle, an oval, and a star.
A triangle, a rectangle, an oval, and a star.
A triangle, a rectangle, an oval, and a star…

 

Popatrzcie na zamieszczone pod linkiem karty pracy. Przypomnijcie sobie jak nazywają się

poznane dziś kształty (link do kart pracy)

potem... wykonaj zadania z kart pracy ukrytych pod linkami poniżej

(karta pracy 1)    (karta pracy 2)

a na koniec zapraszam do gry

https://learningapps.org/watch?v=p0vufa49520

 

26.05.2020r.

Witajcie Dzieciaki :) Miło Was widzieć.

Dziś pobawimy się wszyscy razem... ci mali i ci trochę więksi.

A wiecie co poznamy? Podpowiem Wam- poznamy kształty.

Temat zajęcia: Shapes (kształty)

 

Posłuchajcie piosenki...

https://supersimple.com/song/shape-song-1/

 

VOCABULARY/SŁOWNICTWO

Circle - okąg

Diamond - diament (pięciokąt)

Square - kwadrat

Heart- serce

 

TEKST

A circle. A circle.
Can you make a circle?
A circle. A circle.
Can you make a circle?
A circle. A circle.
Can you find a circle?
A circle. A circle.
Can you find a circle?

Can you find a circle?
Ready…GO!

I know…let’s make a diamond.
Can you make a diamond?
Here we go…

A diamond. A diamond.
Can you make a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you make a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you find a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you find a diamond?

Can you find a diamond?
Ready…GO!

Hmm…what’s next?
How about a square?

A square. A square.
Can you make a square?
A square. A square.
Can you make a square?
A square. A square.
Can you find a square?
A square. A square.
Can you find a square?

Can you find a square?
Ready…GO!

Alright.
Time for one more.
Let’s try a heart.

A heart. A heart.
Can you make a heart?
A heart. A heart.
Can you make a heart?
A heart. A heart.
Can you find a heart?
A heart. A heart.
Can you find a heart?

Can you find a heart?
Ready…GO!

A circle, a diamond, a square, and a heart.
A circle, a diamond, a square, and a heart.
A circle, a diamond, a square, and a heart…

 

Popatrzcie na zamieszczone pod linkiem karty pracy. Przypomnijcie sobie jak nazywają się

poznane dziś kształty.

(link do kart pracy)

Możecie też je pokolorować  :)     (link do kolorowanki)

A teraz zapraszam Was na film...

FILM SHAPES - ZABAWA

https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-shapes-2/

 

A jeśli nadal masz ochotę na zabawę figurami... zapraszam :)

https://learningapps.org/1859734    - gra dla maluszków (3-4 latki)

https://learningapps.org/535411  - dla dzieci starszych (5-6 lat)

 

19.05.2020r.

Dzień dobry :) Za oknem kolejny, piękny wiosenny dzień. Wstałem więc w bardzo dobrym humorze.

A Wy? Jakie macie dziś nastroje?

Porozmawiajmy zatem o emocjach...

 

Dla dzieci w wieku 3-4 lat

Temat: IF YOU’RE HAPPY

Czy jesteś szczęśliwy? A może zły? Czy jesteś przestraszony?

VOCABULARY  (słownictwo)
Happy - szczęśliwy
Angry - zły
Scared - przestraszony
Sleepy- śpiący
 

Posłuchaj piosenki :). Baw się przy tym dobrze.
https://supersimple.com/song/if-youre-happy/

tekst utworu:
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!” Say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.


A teraz utrwal bobie angielskie nazwy naszych emocji...

 Zerknij n a kartę pracy i nazwij wszystkie stany emocjonalne dzieci.

(karta pracy)

A jeśli masz ochotę na kolorowanie..... (kolorowanka )

 

Dla dzieci w wieku 5-6 lat

Temat zajęcia: Emotions- emocje

Czy pamiętacie angielskie nazwy naszych emocji? Powtórzcie je, by je sobie utrwalić.

Good- dobrze
Great- świetnie
Wonderful- cudownie
Tired- zmęczony
Hungry- głodny
Not so good- nie tak dobrze
 

Posłuchaj kilka razy piosenki. Spróbuj zapamiętać jej słowa.

https://supersimple.com/song/hello/
SONG LYRICS (tekt piosenki)
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?

 

 teraz utrwal bobie angielskie nazwy naszych emocji...

 Zerknij n a kartę pracy i nazwij wszystkie stany emocjonalne dzieci.

(karta pracy)

A jeśli masz ochotę na kolorowanie..... (kolorowanka )

 

Możesz tez narysować swoje emocje (karta pracy do druku)

Do zobaczenia za tydzień :)

12.05.2020r.

Czy lubicie podróżować? Pewnie tak. Muszę Wam się przyznać, że ja bardzo lubię podróże.

A czy wiecie jakimi pojazdami można się udać w podróż? Poznajmy je zatem dzisiaj :)

Dla dzieci w wieku 3-4 lat

Temat zajęcia: VEHICLES - pojazdy

Słownictwo

Car -samochód

Bike -rower

Boat -łódź

Train -pociąg

Airplane -samolot

 

Wskaż je na obrazkach poniżej :)

drive a car - prowadzić samochód

ride a bike -  jeździć na rowerze,

row a boat- wiosłować łodzią

ride on a train- jeździć pociągiem

fly an airplane - lecieć samolotem

Posłuchaj kilka razy piosenki: DRIVING IN MY CAR. Baw się dobrze :)

 

https://supersimple.com/song/driving-in-my-car/

 

Tekst piosenki:

Driving in my car.
Vroom vroom vroom.
Driving in my car.
Vroom vroom vroom.
Driving very fast.
Vroom vroom vroom.
Driving very slow.
Vroom vroom vroom.
I like driving.
Driving in my car.

Riding on my bike.
Pedal pedal pedal.
Riding on my bike.
Pedal pedal pedal.
Riding very fast
Pedal pedal pedal.
Riding very slow
Pedal pedal pedal.
I like riding,
Riding on my bike

Rowing in my boat,
Splash splash splash,
Rowing in my boat,
Splash splash splash,
Rowing very fast
Splash splash splash,
Rowing very slow.
Splash splash splash.
I like rowing.
Rowing in my boat.

Riding on my train.
Choo, choo, choo.
Riding on my train.
Choo, choo, choo.
Riding very fast.
Choo, choo, choo.
Riding very slow.
Choo, choo, choo.
I like riding.
Riding on my train.

Flying in my airplane.
Whoosh whoosh.
Flying in my airplane.
Whoosh whoosh.
Flying very high.
Whoosh whoosh.
Flying very low.
Whoosh whoosh.
I like flying.
Flying in my airplane.

Pooglądaj karty pracy zamieszczone poniżej. Nazwij wszystkie pojazdy, które znasz :)

(karty pracy)

...a jeśli nadal masz ochotę na zabawę- pokoloruj obrazek, który dla Ciebie przygotowałem

(kolorowanka do pobrania)

 

Dla dzieci w wieku 5-6 lat

Temat zajęcia: VEHICLES - pojazdy

Czy pamiętacie angielskie nazwy pojazdów? Powtórzcie je, by je sobie utrwalić.

Car -samochód

Bike -rower

Boat -łódź

Train -pociąg

Airplane -samolot

 

Wskaż je na obrazkach poniżej :)

drive a car - prowadzić samochód

ride a bike -  jeździć na rowerze,

row a boat- wiosłować łodzią

ride on a train- jeździć pociągiem

fly an airplane - lecieć samolotem

Posłuchajcie kilka razy piosenki: DRIVING IN MY CAR. Baw się dobrze :)

https://supersimple.com/song/driving-in-my-car/

 

Możecie też pokolorować obrazek, który dla Was przygotowałem

(kolorowanka do pobrania)

Pooglądajcie karty pracy zamieszczone poniżej. Nazwijcie wszystkie pojazdy, które znacie :)

(karty pracy)

 

Dziś zapraszam Was na wycieczkę autobusem :). Jesteście gotowi?

 Posłuchajcie zatem piosenki: THE WHEELS ON THE BUS

https://supersimple.com/song/wheels-on-the-bus/
Możecie pośpiewać ją razem z nami. Zapraszamy :)
Tekst piosenki:
The wheels on the bus go round and round. Round and round. Round and round.
The wheels on the bus go round and round. Round and round.
The door on the bus goes open and shut. Open and shut. Open and shut.
The door on the bus goes open and shut. Open and shut.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish. Swish swish swish.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep. Beep beep beep.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep.
The people on the bus go up and down. Up and down. Up and down.
The people on the bus go up and down. Up and down.
The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah. Wah wah wah.”
The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah.”
The mommies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”
The daddies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”


Na koniec proponuję Wam zabawę w łączenie kropek :). Karta pracy zamieszczona jest poniżej.

(karta pracy)

 

05.05.2020r.

Za oknem na dobre rozgościła się wiosna. Raz słońce przygrzewa mocno, raz z nieba kapie deszcz,

a czasem słychać i pierwsze wiosenne burze. Czas zatem porozmawiać o pogodzie :)

Dla dzieci w wieku 3-4 lat

Temat: Weather (pogoda)

 

HOW’S THE WEATHER?

Sunny - Słoneczny
Rainy - Deszczowy
Cloudy - Pochmurny
Snowy -Śnieżny

Nie wiesz? Posłuchaj zatem piosenki :)

https://supersimple.com/song/hows-the-weather/

SONG LYRICS

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

 

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?

Let’s look outside.
Is it snowy today?

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Pooglądaj karty pracy. Nazwij pogodę na nich zilustrowaną.

Karty pracy (plik pdf)

Poukładaj puzzle i... baw się doskonale :)

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09268d8bf095

 

Dla dzieci w wieku 5-6 lat

Temat: Weather -RAIN, RAIN,GO AWAY (Pogoda- deszczu, deszczu idź sobie)

Posłuchaj piosenki i przypomnij sobie jaka pogoda może zaskoczyć nas wiosną :)

https://supersimple.com/song/hows-the-weather/

Sunny - Słoneczny
Rainy - Deszczowy
Cloudy - Pochmurny
Snowy -Śnieżny

Gdybyś chciał pośpiewać, poniżej masz tekst piosenki

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

 

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?

Let’s look outside.
Is it snowy today?

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Zerknij też i na karty pracy. Nazwij pogodę na nich zilustrowaną.

Karty pracy (plik pdf)

A co można robić gdy za oknem pada deszcz? Posłuchajcie piosenki :)

https://supersimple.com/song/rain-rain-go-away/

Czy pamiętacie jak nazywają się członkowie Waszych rodzin? Przypomnę Wam:

Family- Rodzina
Daddy- tatuś
Mommy- mamusia
Brother -brat
Sister- siostra
Baby -dziecko

Utrwalcie sobie te nazwy korzystając z kart pracy zamieszczonych poniżej

(karty pracy pdf)

Posłuchajcie piosenki raz jeszcze, a może nawet uda Wam się pośpiewać razem z nami..

Rain, rain, go away.
Come again another day.

Daddy wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Mommy wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Brother wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Sister wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Baby wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
All the family wants to play.
Rain, rain, go away.


A w co Wy bawicie się całą rodziną? Mam dla Was pewną propozycję...

Zróbcie wspólnie deszczowa chmurę, tak jak na instrukcji zamieszczonej poniżej

( deszczowa chmura- plik pdf)

 

Na koniec wydrukujcie karty pracy i wykonajcie  zadania dla Was przygotowane.

Możecie też wskazać rozwiązania palcem na ekranie

(karta pracy1) (karta pracy2)

 

Do zobaczenia za tydzień :)

28.04.2020r.

Dzień dobry :). Dziś wtorek. Czas zatem na spotkanie z "Panem Angielskim" ;).

Dziś porozmawiamy o... jedzeniu ;)

Dla dzieci w wieku 3-4 lat

TEMAT: FOOD

HUNGRY? YES I AM, YUM< YUM

"Czy jesteś głodny? Tak, jestem. Czy jesteś głodny? Tak, jestem.

Mmm… banan! Mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam! "

(To piosenka idealna do nauki nazw produktów żywnościowych i zwrotów: „Czy jesteś głodny?” i „Tak, jestem”).

Śpiewaj razem z Super Simple Song:

https://supersimple.com/song/are-you-hungry/ 

SONG LYRICS/tekst piosenki:

Are you hungry?
Yes, I am.
Are you hungry?
Yes, I am.
Mmm…a banana!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry?
Yes, I am.
Are you hungry?
Yes, I am.
Mmm…an apple!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry?
Yes, I am.
Are you hungry?
Yes, I am.
Mmm…grapes!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry?
Yes, I am.
Are you hungry?
Yes, I am.
Mmm…watermelon!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!
I’m full!

Słownictwo:

Banana - Banan

Apple -Jabłko

Grapes -Winogrona

Watermelon -Arbuz

 

Wydrukuj i pokoloruj (kolorowanka do druku)

Gotowe prace możecie posłać na mój adres mailowy. Z przyjemnością je pooglądam.
 

Dla dzieci w wieku 5/6 lat

TEMAT: FOOD

Posłuchajcie piosenki:

https://supersimple.com/song/do-you-like-broccoli-ice-cream/

 

SONG LYRICS

Do you like broccoli?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like ice cream?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like broccoli ice cream?
No, I don’t. Yucky!

Do you like donuts?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like juice?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like donut juice?
No, I don’t. Yucky!

Do you like popcorn?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like pizza?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like popcorn pizza?
No, I don’t. Yucky!

Do you like bananas?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like soup?
Yes, I do. Yes, I do.
Do you like banana soup?
No, I don’t. Yuck!

 

Słownictwo

Broccoli - brokuły

Ice cream- lody

Donuts- donuts

Juice - sok

Popcorn- prażona kukurydza

Pizza- Pizza

Banana- banan

Soup - zupa

 

FLASH CARDS  -KARTY OBRAZOWE ( w załączniku )

Lody Brokułowe?!?! Fuj! Te fiszki świetnie nadają się do omawiania dziwnych,

 a czasem nawet śmiesznych, kombinacji jedzenia i pytania o upodobania kulinarne.

Wydrukujcie karty graficzne i gesty "tak / nie", aby wykorzystać je jako pomoce naukowe.

Dzieci naprawdę lubią wykorzystywać karty "tak / nie",  a i dzięki nim wielozmysłowo uczestniczą w zajęciu,

dzięki czemu szybciej przyswajają sobie poznawane treści.

 

Kolorowanka winogrona-GRAPES (w załączniku) dla dzieci 5-6 lat

Count and colour the grapes (policz i pokoloruj winogrona)

 

 

21.04.2020r.

Witajcie Przedszkolaki :) Zapraszam Was do wspólnej zabawy.

Dziś wybierzemy się do ZOO. Dzieci młodsze poznają zwierzęta, które tam można spotkać.

Dzieci starsze... utrwalą sobie znajomość angielskich nazw zwierząt i poznają odgłosy,

jakie wydają te zwierzęta.

 

Dla dzieci w wieku 3-4 lat

Temat zajęcia: Jungle Animals

Vocabulary/słownictwo:

Bird-ptak
Elephant - słoń
Fish-ryba
Gorilla-goryl
Buffalo-bawoł
Snake -wąż
Monkey-małpa
Tiger-tygrys
Lion-lew
Crocodile-krokodyl
clap-klaskać
fly- latać
stomp-tupać
swim-pływać
sing- śpiewać
dance- tańczyć
run-biegać

Posłuchajcie proszę piosenki (najlepiej kilkukrotnie):

https://supersimple.com/song/yes-i-can/

Tekst piosenki: Little bird, little bird, can you clap?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t clap.
Little bird, little bird, can you fly?
Yes, I can. Yes, I can. I can fly.


Elephant, elephant, can you fly?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t fly.
Elephant, elephant, can you stomp?
Yes, I can. Yes, I can. I can stomp.


Little fish, little fish, can you stomp?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t stomp.
Little fish, little fish, can you swim?
Yes, I can. Yes, I can. I can swim.


Gorilla, gorilla, can you swim?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t swim.
Gorilla, gorilla, can you climb?
Yes, I can. Yes, I can. I can climb.


Buffalo, buffalo, can you climb?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t climb.
Buffalo, buffalo, can you run?
Yes, I can. Yes, I can. I can run.


Boy and girls, boys and girls, can you sing?
Yes, we can. Yes, we can. We can sing.
Boys and girls, boys and girls, can you dance?
Yes, we can. Yes, we can. We can dance.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can.
 

Czy potraficie wymienić zwierzęta, o których była mowa w piosence?

Nazwiecie je?
https://learningapps.org/display?v=pm0nafjhk20

A jeśli macie ochotę... możecie pokolorować słonia.

(karta pracy do pobrania)

Gotowe prace możecie posłać na mój adres mailowy. Z przyjemnością je pooglądam.
 

Dla dzieci w wieku 5/6 lat
Temat zajęcia: LET’S GO TO THE ZOO

 

Vocabulary :

Bird-ptak
Elephant - słoń
Fish-ryba
Gorilla-goryl
Buffalo-bawoł
Snake -wąż
Monkey-małpa
Tiger-tygrys
Lion-lew
Crocodile-krokodyl
clap-klaskać
fly- latać
stomp-tupać
swim-pływać
sing- śpiewać
dance- tańczyć
run-biegać

dance- tańczyć
stomp -tupać
jump- skakać
swing- hustać się
swim- pływać
waddle- chodzić kiwając się jak pingwin
slither -pośliznąć się

Posłuchajcie proszę piosenki,

aby przypomnieć sobie jakie zwierzęta można spotkać w ZOO:

https://supersimple.com/song/yes-i-can/

Czy potraficie wymienić zwierzęta, o których była mowa w piosence?

Nazwiecie je?
https://learningapps.org/display?v=pm0nafjhk20

 

A teraz posłuchajcie proszę piosenki (najlepiej kilkukrotnie):

https://supersimple.com/song/lets-go-to-the-zoo/

Tekst piosenki:

Stomp like elephants.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.

Waddle like penguins.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.

Slither like snakes.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.

Swim like polar bears.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
 

Możecie sami narysować własne ZOO.

Skorzystacie z karty pracy zamieszczonej poniżej.

(karta pracy do pobrania)

Gotowe prace możecie posłać na mój adres mailowy. Z przyjemnością je pooglądam.
 

Do zobaczenia za tydzień :)

A na Wielkanoc w prezencie dla Was... film i dodatkowe zabawy :)

(plik do pobrania)

Pan Suri :)

 

15.04.2020r.

Dzień dobry dzieciaki :) Witam Was w poświątecznym nastroju.

Zapraszam do zabawy.

Gdzie Was dziś zabiorę? Na farmę. Poznacie zwierzęta jakie na niej się hoduje.

Temat zajęcia: Animals sounds and Farm Animals

Dla dzieci w wieku 3/4

Znacie zapewne zwierzęta, jakie można spotkać na wsi, ale czy wiecie jak nazwać

je po angielsku? Pewnie nie wiecie.. Otóż:

Pig - świnka

Duck - kaczka

Horse- koń

Sheep -owca

Cow -krowa

Turkey- indyk

 Posłuchajcie piosenki o nich...

https://supersimple.com/song/old-macdonald-had-a-farm-2018/

Tekst piosenki:

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a pig. E-I-E-I-O.
With an oink oink here.
And an oink oink there.
Here an oink.
There an oink.
Everywhere an oink oink.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a duck. E-I-E-I-O.
With a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a horse. E-I-E-I-O.
With a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a sheep. E-I-E-I-O.

With a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a cow. E-I-E-I-O.
With a moo moo here.
And a moo moo there.
And a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a turkey. E-I-E-I-O.
With a gobble-gobble here,
And a gobble-gobble there,
And a moo moo here.
And a moo moo there.
And a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
E-I-E-I-O.

 

Zadanie dla Was :)

Draw the farm animals you like on the worksheet

(Narysuj zwierzęta gospodarskie, które lubisz )
albo pokoloruj jedno z kart pracy zamieszczonych pod linkiem.

Link do karty pracy nr 1

Link do karty pracy nr 2
 

A na koniec... układanka. Zapraszam do zabawy.

https://learningapps.org/display?v=pwtn20onv20

Dla dzieci w wieku 5/6 lat

Temat zajęcia: Animals and their sounds

Wy z pewnością znacie zwierzęta, jakie można spotkać na wsi, ale czy wiecie

jakie wydają odgłosy? Pewnie nie wiecie.. Otóż:

Duck – Quack
Mice – Squeak
Pig – Oink
Goat -Meh
Sheep - Baa
Horse -Neigh
Cow -Moo
Rooster- Cock-a-doodle-doo

Nie wierzycie? Sami posłuchajcie.... :)

https://supersimple.com/song/animals-on-the-farm/

Tekst piosenki: The ducks on the farm say, “Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”
The pigs on the farm say, “Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say “Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say “Baa, baa, baa.”
“Oink. Meh. Baa.”
The horses on the farm say, “Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, “Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, “Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
Let’s try it a little faster.
The ducks on the farm say, “Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”
Okay, a little faster.
The pigs on the farm say, “Oink, oink, oink.”
 

Zadanie dla Was ... :)

Colour and Match (pokoloruj i dopasuj!).

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

 

A na koniec... układanka. Zapraszam do zabawy.

https://learningapps.org/display?v=pwtn20onv20

 

07.04.2020r.

Dla dzieci w wieku 3/4

Dzień dobry :) Zapraszam do wspólnej zabawy.

Temat zajęcia: Części ciała

Czy pamiętacie jak nazywają się poszczególne części Twojego ciała?

Nie?

Posłuchacie zatem piosenki :)

https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-and-toes/

tekst: HEAD SHOULDERS KNEES AND TOES
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees……..

Parts of the Body (części ciała :) ):

Head - Głowa

Shoulders -Ramiona

Knees - Kolana

Toes - Palce u stóp

Eyes - Oczy

Ears - Uszy

Mouth- Usta

Nose- Nos

A jeśli chcesz utrwalić sobie nazwy części ciała- pobierz i wydrukuj karty pracy.

(karty pracy)

Masz ochotę pobawić się jeszcze? A może pokolorować?

One little fingers colouring (kolorowanki)

A na koniec posłuchaj raz jeszcze naszej piosenki :) Tym razem w wykonaniu...

Sami zresztą zobaczcie :)

https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-toes-speeding-up/

 

 

Dla dzieci w wieku 5/6 lat

Dzień dobry :) Zapraszam do wspólnej zabawy.

Temat zajęcia: Części ciała

Czy pamiętacie jak nazywają się poszczególne części Twojego ciała?

Nie? Posłuchacie zatem piosenki :)

https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-toes-speeding-up/

tekst: HEAD SHOULDERS KNEES AND TOES
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees……..

Parts of the Body (części ciała :) ):

Head - Głowa

Shoulders -Ramiona

Knees - Kolana

Toes - Palce u stóp

Eyes - Oczy

Ears - Uszy

Mouth- Usta

Nose- Nos

A jeśli chcesz utrwalić sobie nazwy części ciała- pobierz i wydrukuj karty pracy.

(karty pracy)

Macie ochotę na więcej? Posłuchajcie zatem piosenki :)

https://supersimple.com/song/how-many-fingers/

tekst:

How many fingers on one hand?
How many fingers on one hand?
How many fingers on one hand?
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands?
How many fingers on two hands?
How many fingers on two hands?
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands.
X X X X X
Clap clap clap your hands.
X X X X X
Clap clap clap your hands.
X X X X X
Clap your hands with me.
X X X X X

Let’s count our toes.

How many toes on one foot?
How many toes on one foot?
How many toes on one foot?
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

How many toes on two feet?
How many toes on two feet?
How many toes on two feet?
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Stomp stomp stomp your feet.
X X X X X
Stomp stomp stomp your feet.
X X X X X
Stomp stomp stomp your feet.
X X X X X
Stomp your feet with me.
X X X X X

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

One little Fingers FLASH CARDS (karty pracy)

Jestem ciekawy, czy i z kolejnym zdaniem sobie poradzicie :)


https://learningapps.org/1981338

Udanego dnia :)

 

31.03.2020r.

Idzie wiosna, czas zatem przewietrzyć szafę :),

w tym tygodniu zajmiemy się zatem.... ubrankami.

Temat zajęcia : UBRANIE

Wiosna zachęca do wyjścia na spacer. Zanim jednak na ten spacer się wybierzemy

należy odpowiednio się ubrać.

 

Dla dzieci w wieku 3/4

Posłuchaj piosenki, a dowiesz się co założyć idąc na spacer :)

https://supersimple.com/song/put-on-your-shoes/

słowa/tekst: Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.

Put on your jacket, your jacket, your jacket.
Put on your jacket, your jacket, your jacket.
Put on your jacket.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.

Put on your scarf, your scarf, your scarf.
Put on your scarf, your scarf, your scarf.
Put on your scarf.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.

 

Słownictwo:
1. Shoes -buty
2. Jacket- kurtka
3. Scarf -szalik
4. Hat -czapka

A jeśli chcesz utrwalić sobie nazwy ubrań- pobierz i wydrukuj karty pracy.

(karta pracy)

Dla dzieci w wieku 5/6

Przed Wami nieco trudniejsze zadanie...  Posłuchajcie piosenki i powiedzcie

jakie ubrania zakłada się każdego dnia :),

a następnego dnia rano... pokażcie Mamusi lub Tatusiowi jak samodzielnie

się je ubiera ;).

https://supersimple.com/song/this-is-the-way-we-get-dressed/

Tekst piosenki: This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.
This is the way we put on our pants,
put on our pants, put on our pants.
This is the way we put on our pants.
We get dressed every day.
This is the way we button our shirt,
button our shirt, button our shirt.
This is the way we button our shirt.
We get dressed every day.
This is the way we put on our socks,
put on our socks, put on our socks.
This is the way we tie our shoes,
tie our shoes, tie our shoes.
This is the way we tie our shoes.
We get dressed every day.
This is the way we zip up our jacket,
zip up our jacket, zip up our jacket.
This is the way we zip up our jacket.
We get dressed every day.

Na koniec... wydrukujcie Clothes worksheet-get dressed- Arkusz roboczy

wytnijcie ubrania i wklejcie je tak, aby chłopiec miał je na sobie.

(karta pracy)

A jeśli nadal macie ochotę na zabawę...  pomóżcie Dorotce uporządkować szafę

https://learningapps.org/display?v=p54tehehk20

 

   Do zobaczenia za tydzień :) 
 

Miejskie Przedszkole nr 5 w Katowicach serdecznie zaprasza!!!!! Miejskie Przedszkole nr 5 w Katowicach serecznie zaprasza!!!!!